Wyniki Fortidia Group za 2024 r.

Mediolan, Włochy (9 maja 2025 r.) – Grupa Fortidia zakończyła rok obrotowy 2024 z przychodem brutto na poziomie 1,4 mld EUR (1,5 mld USD), wygenerowanym za pośrednictwem swojej globalnej sieci opartej na 3 130 Centrach Rozwiązań Biznesowych w 57 krajach*. Jednocześnie wartość handlu na platformie ecommerce Grupy osiągnęła 22 mld EUR (23 mld USD).
W ciągu roku Fortidia odnotowała wzrost przychodu brutto w ujęciu systemowym oraz dalszą ekspansję międzynarodową – otwarto 149 nowych Centrów Rozwiązań Biznesowych oraz podpisano pięć nowych Umów Master License w Argentynie, Albanii, Bangladeszu, na Filipinach oraz w Czechach.
W 2024 roku Grupa przeszła istotną transformację, rebrandingując się z MBE Worldwide na Fortidia – nową markę, która lepiej oddaje rozszerzony zakres kompetencji i ambicji w obszarach ecommerce, fulfillmentu, logistyki, marketingu oraz usług druku. Nowa tożsamość Grupy stanowi wyraz jej misji, jaką jest wspieranie przedsiębiorstw – głównie mikro, małych i średnich – oraz konsumentów poprzez zintegrowany ekosystem rozwiązań fizycznych i cyfrowych.
„Nieustannie umacniamy naszą pozycję jako kluczowego partnera wspierającego handel dla MŚP oraz konsumentów, wykorzystując synergię naszej platformy fizycznej i cyfrowej. W 2024 roku wspieraliśmy potrzeby handlowe ponad 1,1 mln klientów biznesowych na całym świecie” – powiedział Paolo Fiorelli, Prezes i Dyrektor Generalny Fortidia. „Pomimo wymagającego otoczenia rynkowego, Fortidia wykazała się odpornością. Nasze wyniki odzwierciedlają ambicję, determinację i pasję całego zespołu – od naszej globalnej sieci Partnerów po Pracowników Centrali – których codzienne zaangażowanie napędza nasze operacje i długoterminowe cele.”
Fortidia pozostaje konsekwentna w dążeniu do innowacji i dalszego rozwoju, by odpowiadać na zróżnicowane potrzeby klientów we wszystkich kanałach, w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu. Łącząc potencjał ludzi z rozwiązaniami opartymi na technologii, Grupa nieprzerwanie realizuje swoją misję: Wspieramy ludzi lokalnie, aby wzmacniać biznes globalnie.
O Fortidia
Fortidia to tożsamość marki MBE Worldwide S.p.A. – prywatnej firmy z siedzibą we Włoszech – i jej podmiotów stowarzyszonych. Fortidia jest globalnym dostawcą usług handlowych dla małych i średnich przedsiębiorstw oraz konsumentów dzięki swojej platformie obejmującej marki zapewniające rozwiązania w zakresie handlu elektronicznego, realizacji zamówień, wysyłki, marketingu i druku: PrestaShop, Mail Boxes Etc. (poza USA i Kanadą), World Options, PostNet, PACK & SEND, AlphaGraphics, Multicopy, Print Speak, GEL Proximity i Spedingo. W 2024 r. połączenie platformy fizycznej – w tym ponad 3 130 centrów rozwiązań biznesowych w 57 krajach z ponad 14 000 współpracowników – z platformą e-commerce PrestaShop obsługiwało 1,1 mln klientów biznesowych na całym świecie, generując 1,4 mld euro (1,5 mld USD) przychodów brutto w całym systemie i 22 mld euro (23 mld USD) wartości brutto towarów.
Więcej informacji można znaleźć na stronach internetowych Grupy Fortidia:
www.fortidia.com – www.prestashop.com/en – www.mbeglobal.com – www.mbe.it – www.mbe.es – www.mbe.de – www.mbefrance.fr – www.mbe.pl – www.mbe.pt – www.mbe.co.uk – www.postnet.com – www.packsend.com.au – www.packsend.co.uk – www.worldoptions.com – www.alphagraphics.com – www.multicopy.nl – www.printspeak.com – www.gelproximity.com/en – www.spedingo.com/en
*Wszystkie dane dotyczą stanu na dzień 31 grudnia 2024 r., chyba że zaznaczono inaczej.