W dobie pandemicznego upadku jednych branż, inne rozwijają się coraz prężniej. Początkujący przedsiębiorcy mają niemałe trudności z oszacowaniem ryzyka, jakie muszą podjąć w celu założenia własnej działalności i uniknięciu strat. Rozwiązaniem wielu problemów na starcie okazuje się franczyza.
Franczyza to ścisła współpraca pomiędzy przedsiębiorcą (franczyzobiorcą) a duża firmą o pewnej pozycji na rynku (franczyzodawcą). Z uwagi na to, że franczyzodawcy udostępniają swoim partnerom sprawdzone koncepty biznesowe i obejmują opieką i wsparciem swojego partnera biznesowego, a franczyzobiorca, tym samym, zyskuje wszelkie korzyści płynące z funkcjonowania pod znakiem rozpoznawalnej i ugruntowanej marki, początkujący przedsiębiorca ma dzięki temu znacznie ułatwiony start dla swojej działalności. Jeśli jesteś osobą zainteresowaną prowadzeniem franczyzy staniesz jednak przed wyborem: czy otworzyć franczyzę krajową czy zagraniczną, współpracować z firmą lokalną czy międzynarodową?
W Polsce rynek franczyzowy rozwija się obecnie bardzo intensywnie, głównie ze względu na stosunkowo niewielkie ryzyko płynące z podjęcia tej formy współpracy przez osoby otwierające własnej działalności. Polscy franczyzodawcy nierzadko posiadają już spore doświadczenie w zakresie pozyskiwania franczyzobiorców i doskonałe rozeznanie w krajowym rynku usług i produktów. Niejednokrotnie jednak ich rozwiązaniom, choć sprawdzonym w danej branży w kraju, brakuje innowacyjności i holistycznego ujęcia mogącego wynikać jedynie z doświadczenia na arenie międzynarodowej, co stanowi istotny czynnik limitujący ich rozwój. Natomiast firmy zagraniczne, które, zdobywszy ogromną biegłość w budowaniu marki na skalę globalną, wchodząc na rynek polski, wnoszą na niego zupełnie nowe rozwiązania, które wypracowały na podstawie doświadczeń z innych krajów. To sprawia, że mają znacznie większy potencjał rozwojowy.
Zagraniczny franczyzodawca, który umocnił już swoją pozycję na rynku międzynarodowym, rozwija się dzięki innowacyjnym rozwiązaniom składającym się na koncept sprawdzony na różnorodnych rynkach zagranicznych. Dla przykładu: nasza marka, Mail Boxes Etc., działa obecnie w ponad 50 krajach, rozwijając w nich przeszło 1 600 centrów usługowych. Bazą naszego sukcesu jest współpraca jednostek na poziomie ponad granicami administracyjnymi, dzięki temu możemy konsultować problem wynikły w jednym kraju z punktami usługowymi działającymi za granicą. Daje nam to niepowtarzalną okazję do poszukiwania nieoczywistych rozwiązań, które możemy stosować w stale doskonalonym planie biznesowym. Budowane w ten sposób „know-how” jest gwarancją większej stabilności działalności i zawiera optymalne rozwiązania dla danego rynku. Pozwala to także zapobiegać potencjalnym problematycznym kwestiom zanim jeszcze się pojawią, ucząc się na doświadczeniach sieci w innych krajach.
Dodatkowo współpracujemy również z międzynarodowymi dostawcami usług i produktów, dzięki temu posiadamy możliwość negocjacji znacznie korzystniejszych warunków współpracy niż franczyzodawcy lokalni, ma to, w konsekwencji, przełożenie na bardzo konkurencyjne ceny naszych usług. Nasza oferta jest przez to atrakcyjna dla klientów, możliwe jest naliczenie odpowiednio wysokiej marży dla franczyzobiorcy i pomaga to utrzymać stabilny biznes.
Ponadto nasza marka jest rozpoznawalna w wielu krajach, więc nasi klienci wracają do punktów MBE nawet podczas pobytu za granicą. Centra MBE kojarzone są przez wielu turystów i ekspatów z wysoką jakością obsługi klienta, indywidualnym doborem ofert oraz niezawodnością.
Jeśli zatem jesteś zdecydowany, by nawiązać współpracę z rozpoznawalną firmą oferującą przepis na sukces, skontaktuj się z nami! Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania i chętnie powitamy Cię w naszym międzynarodowym gronie Mail Boxes Etc.